Seria 5 z lat 81-88, oznaczana przez producenta kodem E28, ugruntowała opinię marki BMW: jakość jej ostatnich roczników osiągnęła poziom Mercedesa, tyle że "piątka" była wciąż zdecydowanie żwawsza niż porównywalne limuzyny ze Stuttgartu. Przestronne, starannie wykończone wnętrze kanciastego nadwozia mieści wygodnie 5 osób. Niestety, mało funkcjonalny 460-litrowy bagażnik ogranicza zastosowania E28 jako limuzyny rodzinnej. Za to kierowca w swoim wzorowo zaprojektowanym kokpicie będzie czuł się doskonale. Sprzyja temu także praca silnika. Czterocylindrowa jednostka w 518i może się okazać za słaba, ale już sześciocylindrowa wersja 520i zapewnia przyzwoite osiągi i zachwyca wysoką kulturą pracy. Zestrojenie zawieszenia sprzyja komfortowi jazdy.
Zalety: znakomite silniki dobre właściwości jezdne ergonomiczny kokpit
Wady: ogólne wyeksploatowane wysokie koszty utrzymania mało funkcjonalny bagażnik
Typowe usterki: przepalona uszczelka spod głowicy luzy w ukł. kierowniczym i zawieszeniu wycieki oleju korozja: przednich słupków, wnęk kół, progów, reflektorów, układu wydechowego
|