BMWorld

Wszystko o BMW

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2007-11-23 08:08:27

DAREX

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-22
Posty: 44
Punktów :   

BMW 6 E-63/E-64

http://www.bmwauto.net/samochody/6/bmw6_01.jpg http://www.bmwauto.net/samochody/6/bmw6_02.jpghttp://www.bmwauto.net/samochody/6/bmw6_03.jpgPo 15 latach od zakończenia produkcji BMW serii 6 na rynek trafi nowa wersja tego auta. Premiera niemal pięciometrowego coupe odbędzie się na wrześniowym salonie we Frankfurcie nad Menem. Do sprzedaży wóz trafi z początkiem przyszłego roku.

Przód wyraźnie nawiązuje stylistycznie do gruntownie odnowionych ostatnio modeli serii 5 i 7. Podobne są lampy i przetłoczenia. Przypomina także swój pierwowzór. Zwraca uwagę niskie sportowe zawieszenie i długa sylwetka o wysmukłych liniach.

Konstrukcja jest kompilacją tego, z czym mamy do czynienia w limuzynach serii 5 oraz 7, a także rozwiązań znanych m.in. ze sportowego Z8; zastosowano aluminium (m.in. maska, drzwi, a także w układzie jezdnym) oraz tworzywa sztuczne. Pojazd waży 1,6 t, czyli np. o prawie 400 kg mniej niż "siódemka" z podobnym motorem.

Do napędu BMW "6" posłuży ośmiocylindrowy silnik 4,4-litrowy , najlepsza jednostka benzynowa monachijskiego producenta, osiągająca moc 333 KM. Wyposażono ją w system Valvetronic, eliminujący przepustnicę. Moc regulowana jest zatem nie przez jej ustawienie, ale przez skok zaworów dolotowych, dzięki czemu powietrze dostarczane do silnika wykorzystywane jest lepiej.

Prędkość maksymalną BMW "6" ogranicznono elektronicznie do 250 km/h. Średnie spalanie producent określa na poziomie 10,5 l benzyny na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 s.

Silnik napędzający tylną oś może współpracowaą z trzema przekładniami: 6-biegową manualną, 6-stopniowym automatem z funkcją Steptronic, a także ręczną, sekwencyjną skrzynią SMG z dźwignią i przełącznikami umieszczonymi przy kierownicy, stosowaną m.in. w BMW M3.

BMW "6" jest kolejnym autem z Bawarii, w którym wykorzystany zostanie stosowany m.in. w "siódemce", nieco zmodyfikowany system i-Drive. Dzięki niemu można przy pomocy pokrętła przypominającego działaniem komputerową myszkę sterować wieloma funkcjami pojazdu.

W bazowym wyposażeniu nowej "szóstki" będzie układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) oraz dynamicznej kontroli trakcji. Standardem będzie system Run Flat, pozwalający przejechanie kilkudziesięciu kilometrów nawet po całkowitej utracie powietrza w oponach.

Opcjonalnie stosowany będzie elektroniczny układ jezdny (Dynamic Drive), ograniczjący przechyły boczne na zakrętach. Także panoramiczne okno dachowe oraz wyświetlach Head-Up: informacje dla kierowcy (prędkość jazdy, spalanie itp.) pojawiają się jako hologramy na szybie.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.111 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cyberrawicz.pun.pl www.mounds.pun.pl www.wspolnotajp2.pun.pl www.polskiemamy.pun.pl www.bleachforumpbf.pun.pl