BMWorld

Wszystko o BMW


#1 2007-11-23 09:12:44

DAREX

Administrator

Zarejestrowany: 2007-11-22
Posty: 44
Punktów :   

BMW 6 E-24 - M 635 CSi

http://www.bmwauto.net/samochody/6_e24/bmw_m_635_csi_e24_01.jpghttp://www.bmwauto.net/samochody/6_e24/bmw_m_635_csi_e24_06.jpg

W 1970 roku dowództwo designerów w koncernie BMW objął Paul Brackq - osoba o charyzmatycznej osobowości, pełna pomysłów i wizji stylistycznych, twórca linii "rekinów". Jednym z jego sukcesów zawodowych było BMW serii 6.
Już podczas prezentacji samochód zachwycił stylem utrzymanym w charakterze wyróżniającym markę. BMW serii 6 było jeszcze bardziej drapieżne i agresywne, a zarazem miało w sobie sporo elegancji oraz lekkości. Nowe coupe przebojem wdarło się na rynek i sprzedawało się jak przysłowiowe świeże bułeczki.
Jednak na rasowe wydanie "6" trzeba było poczekać do 1983 roku. Pomimo że od wersji 635 CSi różniło się optycznie tylko znaczkiem z literą M umieszczonym na grillu oraz wyciągniętym spoilerem pod zderzakiem przednim, miało też o 5 mm krótszy rozstaw osi i o 78 l mniejszy bagażnik, w którym umieszczono potężny akumulator - 90 Ah.
We wnętrzu panuje nastrój luksusu i dostojeństwa okraszony sportowymi detalami, takimi jak trzyramienna kierownica czy superwygodne siedzenia obszyte skórą (m.in.z regulowaną długością siedziska i ustawieniem kołyskowym).
Pod maską znalazł się zmodernizowany 3,5-litrowy silnik (m.in. DOHC, 24V, głowica ze stopów lekkich, elektronicznie sterowany wtrysk paliwa Bosch Motronic), który rozwija moc 286 KM i potężny moment obrotowy 340 Nm przy 4500 obr./min.
Na efekty nie trzeba czekać zbyt długo. Silnik wkręca się na obroty z piorunującą łatwością. Nawet dzisiaj, po tylu latach, osiągi i precyzyjna mechanika M 635 CSi budzą respekt. Do 100 km/h przyspiesza w nieco ponad 6s, a kierowca przy tym musi wykonać jeden krótki ruch ręką (zmieniają bieg z pierwszego na drugi). Trzecie przełożenie i po kolejnych 9 s strzałka prędkościomierza przesuwa się na pole oznaczające 160 km/h. Trzeba tylko pamiętać o ostrożnym operowaniu pedałem gazu podczas przyspieszania i ... głębokim oddychaniu, by pozostać w pełni świadomym. Jednak w lekkim oszołomieniu warto być na stacji benzynowej. Dynamiczna jazda jest okupowana spalaniem na poziome 18-22 l/100km, a 70-litrowy zbiornik średnio wystarcza na przejechanie 400 km. Jak na lata 80. auto rozwijało również zawrotną prędkość maksymalną 255 km/h.
To co obiecuje wygląd i zapewnia jednostka napędowa również gwarantuje podwozie. Rozbudowane, wielowahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi zaprojektowano stosownie do charakteru auta. Przyklejona do jezdni potężna karoseria z niemal idealnymi proporcjami przedniej i tylnej części świetnie zachowuje się na długich prostych oraz pewnie pokonuje ciasne zakręty.
Kupno kultowego M 635 CSi nie jest łatwym zadaniem, ponieważ w sumie wyprodukowano tylko 5855 sztuk tego modelu. Zadbane auta należą do rzadkości i występują najczęściej na rynku niemieckim, szwajcarskim i amerykański.
Części zamienne nadal dostępne są w ASO BMW. Jednak ich ceny niekiedy przyprawiają o zawrót głowy. Tym bardziej przed kupnem trzeba dokładnie skontrolować stan niemal wszystkich podzespołów. Poczynając od systemu próżniowego wspomagania układu hamulcowego, a w szczególności popularnej "gruszki", kończąc na np. podgrzewanych zamkach drzwi. Bardzo drogie są części blacharskie i detale ozdobne karoserii. Elementy silnika i jego osprzęt są w stosunkowo przystępnych cenach. Również pasują niektóre podzespoły eksploatacyjne od pokrewnych serii - np. można zamontować amortyzatory od "5" E28.
Nie ma co liczyć na zamienniki oraz rynek wtórny. W przypadku części używanych relacja ceny do stanu technicznego często wypada na niekorzyść kupującego.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rebeldebb.pun.pl www.warhammer2online.pun.pl www.zetateam.pun.pl www.rozrywka-kielce.pun.pl www.money.pun.pl