Wszystko o BMW
Jak już wszyscy wiedza zrobiłem to forum o..... samochodach marki BMW a w tej kategorii mamy BMW Z8, kto wogóle słyszał że istnieje to auto. Większość słyszało o BMW Z3 i Z4 ale Z8???, natomiast ja znalazłem coś o nim wiec macie......
BMW Z8 jest następcą legendarnego modelu 507. Luksusowy kabriolet ma być wizytówką firmy, dzienna produkcja ma nie przekroczyć dziewięciu sztuk, a roczna dwóch tysięcy. Takie ograniczenia podwyższają wartość samochodu, którego cena wynosi 235000 marek. Pomimo tego BMW deklaruje, że sprzedaż tego auta nie przyniesie zysków. W Z8 montowany jest silnik znany z M5. Jednostka ta, oznaczona kodem S62 posiada pojemność 4941cm3, z której uzyskuje moc max 400KM przy 6600 obr./min. oraz max moment obrotowy 500Nm przy 3800 obr./min. Pracą 32 zaworów kierują cztery wałki rozrządu. Żeby uzyskać szybszą reakcję silnika, każda z ośmiu klap przepustnicy sterowana jest niezależnie przez system elektroniczny. Napęd przekazywany jest na koła tylne za pomocą 6-biegowej skrzyni: wersji z automatem nie przewiduje się. Powszechnie się uważa, że Z8 to jedno z najbezpieczniej prowadzących się aut w swojej klasie. Wszelkie błędy kierowcy koryguje system dynamicznej kontroli stabilności DSC III, który w razie potrzeby można odłączyć. Projektanci Z8 pod wodzą Duńczyka Henrika Fiskera, stworzyli samochód który łączy nowoczesność z tradycją. Z8 oficjalnie jest kontynuatorem BMW 507 z lat pięćdziesiątych o czym świadczą długa maska, charakterystycznie zaoblony tył, a także wloty powietrza z logo BMW w przednich błotnikach. Nadwozie Z8 wykonane jest prawie całkowicie z aluminium, jedynie zderzaki z robiono z tworzywa. Bardzo wąskie lampy tylne, nie mają zwykłych żarówek , ale działają jak uliczne neony. Z8 jako pierwsze BMW posiada reflektory nowej generacji, które skręcają razem z przednimi kołami, zapewniając lepsze oświetlenie drogi na zakrętach. Na piękne osiemnastocalowe felgi zakładane są opony 245/45 R 18 W przód, oraz 275/40 R 18 W tył. Pachnąca skóra i błyszczące aluminium zdominowały fotele, drzwi i przełączniki w kokpicie. W Z8 wyposażenie jest tak bogate, że w ogóle nie istnieje lista płatnych dodatków. Można sobie wprawdzie zażyczyć pewnych zmian: rodzaju tapicerki, lakieru, wersji językowej systemu nawigacyjnego lub przestrojenia systemu hi-fi, ale cena za takie usługi jest zawsze jednakowa i wynosi zero złotych. Od tradycyjnie przyjętych rozwiązań w deskach rozdzielczych, Z8 odróżniają centralnie umieszczone zegary, które niestety są bardzo słabo czytelne. Nowością jest także guzik "engine start" służący do uruchamiania silnika.
Offline