Wszystko o BMW
W przemysł samochodowy BMW weszło w 1928 roku, wraz z przejęciem fabryki samochodów w Eisenach wytwarzających pojazdy o nazwie Dixi. Produkcja tego małego, czterocylindrowego samochodu na licencji Austina Seven, była doskonałym środkiem na przetrwanie kryzysu w latach 1929-32. Ten nieskomplikowany tani, prosty pojazd odznaczał się wyjątkową żywotnością. Silnik o pojemności zaledwie 750 ccm i mocy 11/15KM, potrafił rozpędzić autko do 90 km/h. Jego jedynym mankamentem były wyjątkowo nieskuteczne hamulce. Mimo zabiegów pokoleń mechaników tego problemu nie udało się rozwiązać. Czas obszedł się wyjątkowo łaskawie z maleńkim BMW DIXI. Do naszych czasów przetrwało zadziwiająco wiele egzemplarzy tego modelu, a że zawsze byt tani, nawet dzisiaj w niezłym stanie można go kupić już za 10 000 DEM.
Offline